Seg dag

Hej på er gott folk!

För att undvika eventuella missförstånd så nämner jag redan nu att jag jobbar på en förskola :p.

Dagen började med en otrooligt seg morgon, varje ben i kroppen skrek efter att få gå tillbaka till sängen och ringa in sjuk.
Sunt förnuft vann fajten och en dåsig bussfärd senare satt jag på jobbet med en kaffe i handen och undrade verkligen hur jag skulle kunna hålla mig vaken dagen igenom.
Satan vad en morgon kan sabba mycket i rytmen!

På dagens agenda stod skridsko-åkning så jag, min kollega och 10 taggade kids drog iväg till rinken för att snöra på oss grillerna och förstöra lugnet för dom som försöker njuta av att stå stilla och frysa.
Men jag måste säga att det är fan otroligt vad folk går igenom bara för att kunna gå hem och säga att dom varit ute och "rört" på sig, såg ett par i...40 års åldern maybe? som kämpade sig runt, runt, runt rinken och efter tredje eller fjärde varvet gav snubben upp och klagade på att han hade ont i fötterna varpå kvinnan säger "kom igen nu två varv till så åker vi hem sen"...seriöst? ta ett spinningpass om ni vill vara inne och faktiskt göra av med lite excess fat!
Jag däremot älskade varje sekund som vi var på isen, trodde aldrig att jag skulle kunna sakna det så mycket, så det lär väl bli att man signar för ett korpen-lag och kör lite gubbhockey på söndagar...riiight :P
Nä, allt eller inget. Och gubbhockey, det betraktar jag som inget.

Speaking of spinning, det är nog dags för mig att ge mig på mer cardio på gymmet, känslan dök upp som starkast när jag satt och pustade ut efter att ha kört runt ett par varv, själv och med en toddler i hand.
En polare på gymmet tipsade mig om att börja träna i Nacka dojo, träningen där ska tydligen vara insanely awesome, det kan nog bli ett nyårslöfte, ett man faktiskt kan hålla ;)

När vi ändå är inne på ändringar så tänkte jag stuva runt lite i garderoben och funderar på att ge mig in på en ny klädstil men ögonen har dessvärre inte fastnat på något specifikt än, styletips någon?

That's all folks!
I'm out.
Chris K.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0