countdown!


Hej på er gott folk!

Nu är det banne mig inte långt kvar, 21 dagar till härligheten, till värmen, stranden och landet som på två veckor blev mitt andra hem.
Det som jag mest taggad på är att få träna Muay Thai där nere, fatta känslan av att få utöva en sport i det land den är grundad i, att få träna tillsammans med fighters vars liv kretsar kring sporten.
Det är en dröm som går i uppfyllelse, har alltid varit intresserad sporten, inte för att åsamka någon annan smärta utan snarare för att det är så psykiskt.
Att preppa sig veckor innan en fight, hålla koll på vikten så att man inte sabbar en weight-in, att livet efter nästa fight är som en dimma. För det enda verkliga som existerar innan är att man ska vara på topp på alla plan innan man går in i ringen annars kan man lika gärna vänta på att john blund ska komma.
Nu låter det nästan litegrann som att jag vet vad jag pratar om, jag är ingen fullfjädrad fighter men däremot så är jag uppvuxen med en far som har hållt på med sporten (fram till dess att jag föddes).
Så ni kan ju tänka er vad jag har fått höra under min uppväxt :P.

Känner på mig att resan kommer att bli...awe...wait for it...SOME!

That's all folks!
I'm out.
Chris K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0